رفتن به نوشته‌ها

“دور دیگری” برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا است

“دور دیگری” ساخته توماس وینتربرگ برنده بزرگ جوایز فیلم اروپا امسال ، بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را به خانه برد. همچنین برای بازی در نقش یک معلم دبیرستان که تمام روز مستی را با همکارانش تجربه می کند ، بهترین بازیگر فیلم Mads Mikkelsen را به دست آورد.

اما علی رغم خوشحالی وینتربرگ از کسب جوایز بسیاری در مراسم آنلاین در برلین ، کارگردان دانمارکی از طریق لینک ویدیویی اعتراف کرد که ابرهای تاریک تولید فیلم را تحت الشعاع قرار می دهند. دخترش متأسفانه هنگام ساخت فیلم درگذشت. او اذعان می کند که تنها چیزی که برای او منطقی بود ادامه دادن است و حتی قسمتهای زیادی از فیلم در مدرسه او فیلمبرداری شده است. “جایزه یاد او را گرامی می دارد”.

جایزه بهترین بازیگر زن به پائولا بیر به خاطر بازی در فیلم Undine در ساخته مسیحی پتزولد به همین نام اهدا شد. این فیلم یک داستان عاشقانه است و روایتی دیگر از افسانه های باستانی آلمان در مورد پوره آب است که عاشقانی را که ترک می کنند و به او خیانت می کنند ، می کشد.

جایزه بهترین فیلم مستند به الكساندر نانائو ، كارگردان فیلم آلمانی متولد رومانیایی ، برای فیلم “جمعی” تعلق گرفت.

از اعضای آکادمی اروپا متشکرم! https://t.co/sAj67F7MXG

– الكساندر نانائو (AlexanderNanau) 13 دسامبر 2020

این مستند رسوایی فساد مراقبت های بهداشتی در رومانی پس از آتش سوزی در یک باشگاه در بخارست در اکتبر 2015 را نشان می دهد. این رویداد منجر به کشته شدن 27 نفر به طور مستقیم و زخمی شدن 180 نفر شد. از این 180 نفر ، 37 نفر پس از آن در بیمارستان درگذشت ، حتی اگر جراحات آنها تهدید کننده زندگی نبود. پزشکان هشدار دادند ، روزنامه نگاران تحقیق کردند ، اعتراضات گسترده رومانی را لرزاند و در پایان نخست وزیر ، ویکتور پونتا و کابینه او مجبور به ایستادن شدند.

جایزه Discovery به کارلو سیرونی کارگردان ایتالیایی برای “Sole” ، اولین فیلم بلند سینمایی او تعلق گرفت.

این یک فیلم در مورد یک زن باردار از لهستان است که برای فروش فرزند متولد نشده خود به ایتالیا می آید. او با مرد جوانی آشنا می شود که به خاطر پول ، وانمود می کند پدر کودک است. او وظیفه دارد نوزاد تازه متولد شده را به عمه و عموی بی فرزندش تحویل دهد. درگیری های عاطفی رخ می دهد و مرد مسئولیت پدری را بر عهده می گیرد.

پایان مراسم اهدای جوایز بسیار چشمگیر بود. این وداع رسمی با مدیر آکادمی فیلم اروپا ، ماریون دورینگ ، و ویم وندرس ، رئیس آکادمی بود. اعضای موسس آکادمی فیلم پس از بیش از 30 سال تعهد فداکارانه به سینمای اروپا در حال بازنشستگی هستند.

آنها حتی یک پیام فراق شخصی از آنجلا مارکل ، صدراعظم آلمان دریافت کردند که برای آنها بهترین ها را برای آینده آرزو می کند. او از آنها تشکر می کند و می گوید “آنچه باقی مانده دستاوردهای شما برای سینمای اروپا است”.

سال آینده ، مراسم اهدای جوایز فیلم اروپا در برلین برگزار می شود ، امیدوارم که این یک رویداد زنده باشد.

منتشر شده در آخرین

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *