رفتن به نوشته‌ها

بازی سایه “برنده بزرگ در پنجم

بازی سایه “برنده بزرگ در پنجم

برای انطباق با همه گیری ، جشنواره بین المللی ژنو و جشنواره فیلم حقوق بشر (FIFDH) برای دومین سال متوالی بصورت آنلاین برگزار شد. یک مجموعه مجازی برای پخش جلسات و مباحثات متعددی از مشهورترین مدافعان حقوق بشر مانند آنجلا دیویس و Ai Weiwei آماده شد. بسیاری دیگر نیز به صورت آنلاین حضور داشتند.

یورونیوز با ایزابل گاتتیکر ، مدیر کل و مدیر هنری FIFDH گفتگو کرد. وی به ما گفت که مردم احساس می کنند “فضای بحث در مورد حقوق بشر در حال کاهش است” و “اخبار به معنای واقعی کلمه توسط همه گیری جمع شده است”. این اعتقاد راسخ وی است که جشنواره FIFDH “یکی از معدود فضاهایی است که در سراسر جهان باقی مانده است”. او می گوید که این در شخصیت هایی که امسال برای شرکت در جشنواره موافقت کرده اند منعکس شده است و آنها می خواهند صدای خود را در زمان شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به گوش دیگران برسانند.

برندگان بزرگ

جایزه بزرگ ژنو در بخش مستند خلاق به Shadow Game اهدا شد. این فیلمی درباره مهاجران زیر سن قانونی است که از جنگ یا فقر برای رسیدن به اروپا فرار می کنند. این جایزه همچنین جایزه هیئت داوران جوانان را دریافت کرد زیرا همه فیلم ها به صورت آنلاین در دسترس بودند.

Eefje Blankevoort ، کارگردان فیلم ، فکر می کند همه باید آن را ببینند ، زیرا این اتفاق چیزی را نشان می دهد که در سراسر اروپا اتفاق می افتد. وی همچنین فکر می کند که این جایزه به مخاطبان مختلف فیلم کمک می کند. به همین دلیل است که آنها “کمپین تأثیر” و یک مانیفست را آغاز می کنند که در آن حقوق کودکان را برجسته می کنند. وی به یورونیوز گفت که این فیلم نگاه اجمالی به آنچه همه ما تجربه كرده ایم ، می دهد: “همه ما آنجا بوده ایم ، همه جوان بوده ایم و همه آرزوهایی مشابه را تجربه كرده ایم” شخصیت های فیلم او.

جایزه بزرگ داستان و حقوق بشر نیز به زنی به نام Byambasuren Davaa اهدا شد. او اهل مغولستان است و فیلم “رگهای جهان” را ساخته است. این داستانی درباره یک پسر کوچی و خانواده اش در مغولستان است. این غارت زمین های آنها توسط شرکت های چند ملیتی را محکوم می کند. منتقدان آن را فیلمی توصیف کرده اند که داستان با واقعیت مطابقت دارد.

یک عنصر موسیقی

برای آخرین روز جشنواره ، ماکس ریشتر و شریک زندگی اش یولیا ماه گزیده های اختصاصی Voices ، موسیقی الهام گرفته از اعلامیه جهانی حقوق بشر را ارائه دادند. دسامبر گذشته در 37 کشور اجرا و پخش شد و اکنون برای خرید در دسترس است.

ماکس ریشتر می گوید که با نوشتن موسیقی به دنیای اطرافش پاسخ می دهد. او فکر کرد “این یک لحظه مهم است که یک بار دیگر به این متن نور بتابانیم زیرا همانطور که او می گوید” ما در یک زمان بسیار مضطرب زندگی می کنیم ، یک زمان بسیار دشوار ، نه فقط همه گیری بلکه قبل از همه گیری با آنچه اتفاق می افتد ، با ظهور پوپولیسم ، سیاست جدید راست گرایانه ، ملی گرایی ، انواع رفتارهای انزوا طلبی و بیگانه هراسی “.

https://www.euronews.com/2021/03/16/shadow-game-the-big-winner-at-the-fifdh

منتشر شده در آخرین

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *